4 rady, jak se chovat, když chytnete koronavirus v těhotenství

koronavirus v těhotenství

Pro těhotné ženy je velmi důležité vyhýbat se možným rizikům, které by mohly oslabovat jejich už tak namáhaný a zkoušený organismus. Nepříjemnou komplikací může být například koronavirus. Podle vědců sice nejsou těhotné ženy nijak více ohroženy v porovnání s ostatními lidmi. Na druhou stranu velmi záleží na konkrétním průběhu nemoci.

Koronavirus těhotenství silněji neohrožuje

Jakmile máte podezření na koronavirus v těhotenství, rozhodně není potřeba panikařit. Prodělání nemoci COVID-19 nijak zásadně neovlivňuje samotný plod a nemá přímé nebezpečné projevy. Komplikací může být u žen, které jiným způsobem patří do rizikové skupiny například kvůli oslabení plic nebo z důvodu obezity.

Klidový režim

V první řadě nasaďte klidový režim a nikam nechoďte. Pijte dostatek tekutin, jezte zdravou stravu a buďte v teple. Pro další instrukce a řešení případných příznaků onemocnění neváhejte kontaktovat odborníka. Pokud se již blíží termín porodu, dejte vědět o svém pozitivním testu na koronavirus také porodní asistentce a zeptejte se na možnosti.

Poraďte se s lékařem

Protože během těhotenství můžete mít omezené možnosti pro užívání některých volně dostupných léků, vždy se obraťte na svého praktického lékaře. Samozřejmě nezapomeňte uvést, že jste aktuálně těhotná a popište, jaké máte příznaky. S pomocí lékaře jistě najdete možnosti, jak si ulevit a zároveň neohrozit vývoj dítěte. Při mírném průběhu nemoci se však opravdu není čeho bát.

Posilování imunity

Pro dostatečnou odolnost imunitního systému dbejte na zdravou a vyváženou stravu. Vhodné mohou být i některé vitamínové doplňky stravy, ale zde je vždy potřeba ověřit si, že jde o přípravky určené právě pro těhotné ženy. Pokud je to možné, choďte na procházky do přírody a nezapomínejte na pravidelný pohyb.