Bercove vredy

Popis onemocnění Bércovými vředy se rozumí poškození kůže, které se vyznačuje převážně chronickým průběhem bez tendence přirozeného hojení postiženého místa. Mezi hnisavými nekrotickými chorobami dolních končetin zaujímá toto nepříjemné onemocnění zvláštní postavení kvůli širokému rozšíření a složité léčbě. Bércové vředy svojí vytrvalostí a obtížemi s hojením trápí pacienty i lékaře užPokračovat ve čtení

Astigmatismus

Astigmatismus je tzv. refrakční vadou. Co to znamená, jak se astigmatismus projevuje a jakým způsobem jej lze korigovat? Co je astigmatismus Cylindrická oční vada spadá do skupiny vad refrakčních. Tato vada způsobuje nepřesné zaostření světla na sítnici. Při astigmatismu se nepřenáší obraz předmětu rovnoměrně na sítnici. Zjednodušeně bychom si tutoPokračovat ve čtení

artroza

Artróza je časté onemocnění kloubů, které je neprávem přisuzováno pouze seniorům. V posledních letech je již ale tato teorie vyvrácena, protože toto onemocnění čím dál častěji postihuje i mladší ročníky, především sportovce. To znamená, že roli nehraje jen věk, ale také i míra zátěže kloubů, nebo jiné zdravotní předpoklady.  CoPokračovat ve čtení

atopický ekzém

Atopický ekzém se řadí mezi velmi časté zdravotní obtíže především u malých a dospívajících dětí. Může se však objevit i v dospělosti. Během tohoto onemocnění dochází ke střídání období klidu a období silného výskytu ekzému. Jaké jsou jeho projevy a jak pečovat o pokožku? Příčiny vzniku atopického ekzému Mezi nejčastějšíPokračovat ve čtení

Barrettův jícen

Jednou z chorob, kterou můžete onemocnět při nadměrném požívání alkoholu je onemocnění Barrettův jícen. Alkohol se vyrábí kvašením ovoce, obilí a dalších potravin a proto je v něm vysoký obsah kyselin. Ty mohou při častém a nadměrném požívání způsobit onemocnění žaludku a dalších částí trávicí soustavy. Pokud pociťujete časté pálení žáhy, měliPokračovat ve čtení

Bechtěrevova choroba

Bechtěrevova nemoc je chronické, celoživotní onemocnění, jehož zákeřnost spočívá v nejasnosti příznaků, které často komplikují diagnózu. Ta bývá z těchto příčin určena i s odstupem několika let. Obecně platí, že se vyskytuje spíše u mužů než u žen a její první příznaky se zpravidla objevují v 18. až 30. roce věku. Ačkoli Bechtěrevovu chorobuPokračovat ve čtení