4 nejčastější příznaky koronaviru

příznaky koronaviru

Koronavirus (COVID-19) postihuje různé lidi různými způsoby. U většiny infikovaných lidí se vyvine mírné až středně těžké onemocnění a zotaví se bez hospitalizace. Příznaky koronaviru jsou prakticky stejné jako při obyčejné chřipce. Pokud ale navíc ztratíte i chuť a čich, v tom případě už by se jednalo o koronavirus, není to ale podmínkou. Někteří se cítí dobře a nemají příznaky, ale i přesto jsou nakaženi a infikováni tímto virem. Jaké jsou tedy nejčastější příznaky koronaviru?

Nejčastější příznaky:

• Horečka
  • Suchý kašel
  • Únava
  • Ztráta chuti a čichu

Koronavirus způsobuje, kromě již zmíněných hlavních příznaků, také další méně časté příznaky jako velké bolesti po těle, bolest v krku, průjem, zánět spojivek, bolesti hlavy, vyrážku na kůži nebo změnu barvy prstů na rukou a nohách

Vedle těchto méně častých příznaků je třeba dbát velké pozornosti na závažné projevy této nemoci. Mezi ně patří potíže s dýcháním nebo dušnost, bolest na hrudi nebo tlak a ztráta řeči nebo pohybu. Tyto příznaky se projevují spíše u rizikových skupin. Lidí nad 65 let a těch, kteří trpí srdečními, plicními a jinými onemocněními.

Pokud máte závažné příznaky ihned vyhledejte lékařskou pomoc. Vždy zavolejte před návštěvou svého lékaře nebo zdravotnické zařízení. Lidé s mírnými příznaky, kteří jsou jinak zdraví, by měli zvládnout své příznaky doma.  V průměru příznaky koronaviru přečkáte během 5-6 dnů od doby, kdy jste byli infikováni virem, nicméně může to také trvat až 14 dní. Každý člověk má jiný průběh této nemoci.