Způsobuje koronavirus průjem? Jak poznat příznaky

koronavirus průjem

I přesto, že průjem nepatří mezi klasické příznaky koronaviru, může se občas objevit právě v souvislosti s probíhající nemocí COVID-19. Jak poznat, že skutečně máte koronavirus a kdy jde pouze o podrážděné trávení či jiný problém, který vyvolává průjem? To se dozvíte v tomto článku.

Průjem při koronaviru

I přesto, že průjem nepatří mezi nejčastější příznaky koronaviru, objevuje se poměrně často. U každého člověka má totiž onemocnění lehce odlišný průběh. Záleží na síle imunitního systému, dávce viru, jaké bylo tělo vystaveno a podobně. Pokud víte, že jste nesnědli nic špatného a objevil se u vás průjem, zbystřete a začněte sledovat případné další příznaky, které by ukazovaly na nákazu koronavirem.

Jaké další příznaky vás varují, že jde o koronavirus?

Jestli vás trápí průjem, zpozorněte hlavně ve chvíli, kdy se zároveň objevují i další příznaky onemocnění COVID-19. Mezi vůbec nejčastější obtíže patří horečka, suchý kašel a únava. Objevit se mohou také celkové bolesti, zánět spojivek, bolest hlavy, ztráta chuti a čichu a právě i zmiňovaný průjem.

Máte podezření na koronavirus? Nechte si udělat testy

Pokud máte průjem v kombinaci s dalším typickým příznakem pro koronavirus, rozhodně jde o důvod, proč si nechat udělat testy. Dnes máte na výběr mezi PCR a antigenním testem, který je o poznání rychlejší. Pro výběr nejlepší varianty a správný následující postup například pro zmírnění obtíží vždy kontaktujte svého praktického lékaře. Ten vám vystaví žádanku na testy a doporučí některý z volně prodejných léků pro zmírnění průjmů, snížení horečky a podobně.