2 možnosti, jak léčit koronavirus

jak lecit koronavirus

Léky na koronavirus byly na počátku roku prakticky neznámé. Neexistoval jediný lék, u kterého by bylo prokázáno, že pomáhá a léčí onemocnění virem Covid-19. Mimo to neexistovala ani vakcína. I proto se rozeběhlo velké testování přibližně tří tisíc léčiv a jejich případného účinku na koronavirus. My jsme se pokusili dát dohromady hned 2 možnosti, jak léčit koronavirus.

Léčba v domácím prostředí

V případě, že máte štěstí a Covid-19 má u vás lehký až středně těžký průběh, které nepotřebují hospitalizaci v nemocnici, pak si z mnoha léčiv vybírat nemůžete. Doporučeno je odpočívat a nepřetěžovat se. Horečku srážet běžně dostupnými léky jako je např. paralen a dodávat tělu potřebné vitamíny – především C a D. Nejlepším lékem na koronavirus, který překonáváme doma je kvalitní odpočinek.

Remdesivir a další léky

Těžší průběh onemocnění Covid-19, který vyžaduje hospitalizaci v nemocnici a je doprovázen např. i zápalem plic může být léčen remdesivirem. Toto antivirotikum bylo dodáno i do ČR a jen díky jeho podání se vyléčilo již mnoho pacientů. Tady je třeba pochválit Světovou zdravotnickou organizaci (WHO), která od počátku (březen 2020) experimentální léčbu remdesivirem podporovala. Covid-19 je ve světě léčen např.:

• Antivirotiky – např. remdesivir, lopinavir, favipiravir, ribavirin a další

Testovány však byly i další skupiny léčiv:

• Antimalarika – např. chlorochin
  • Kortikosteroidy – např. Ciclesonid, Dexametazon nebo Hydrokortison
  • Ostatní léčiva – např. oseltamivir, azithromycin aj.

Ne všechna zmíněná léčiva se v ČR na léčbu koronaviru využívají. Důvodem může být jejich cena nebo nedostatečná vyzkoušenost a také to, že jde pouze o tzv. experimentální léčiva.

Mimo zmíněné musíme brát v potaz i vývoj vakcíny. Ta může být zásadním léčivem, které pomůže světu vyhrát boj s koronavirem.