8 nejčastějších příznaků koronaviru

koronavirus priznaky

Pro každého z nás by mělo být velmi důležité koronavirus rozpoznat. I proto jsme se pokusili vybrat 8 nejčastějších příznaků koronaviru. Velmi pravděpodobné je, že u každého člověka se mohou projevit jiné příznaky. Stejně tak i to, že prozatím není jasné, zda ten či jiný prvotní příznak značí budoucí průběh nemoci. Tak pojďme na to.

Trojice nejčastějších příznaků koronaviru

Mezi trojici nejčastějších příznaků koronaviru můžeme zařadit:

• Vysokou horečku – ta se projevuje již na počátku infektu a může stoupat velmi vysoko (není výjimkou, že i nad 40°C).
  • Suchý dráždivý kašel – ten může odeznívat i několik týdnů po vyléčení koronaviru
  • Ztráta čichu, popř. chuti – i u těch jsou zaznamenány případy, kdy se vrací i několik měsíců po překonání nemoci

Všechny tři příznaky se nemusí projevit u každého nakaženého. Je mnoho lidí, kteří pouze ztratili čich, ale také těch, kterým se koronavirus projevil suchým kašlem a horečkou. Také je třeba poznamenat, že přenos koronaviru z člověka s horečkou nemusí u druhého znamenat tentýž průběh.

Pětice dalších častých příznaků koronaviru

Na úvod jsme slíbili zmínit celkem osm nejčastějších příznaků Covid-19. Zbývá nám tedy dalších pět:

• Dušnost – velmi problematická, může souviset se suchým kašlem, ale často i se závažným zápalem plic
  • Velká únava – ta se projevuje velmi častým spánkem a neschopností vydržet v jakékoli zátěži
  • Bolest svalů a kloubů – velmi častý příznak, podobný chřipkovým bolestem svalů a kloubů
  • Žaludeční problémy (průjmy) – jsou častější u žen
  • Kožní skvrny – časté u dětí, popř. bezpříznakových pacientů

Závěr k příznakům koronaviru

Na závěr kapitoly 8 nejčastějších příznaků koronaviru musíme poznamenat, že není prokázáno, že určité příznaky předznamenávají lehký a jiné těžký průběh nemoci. Jeví se však, že lehký průběh se častěji projevuje ztrátou čichu, popř. chuti, naopak suchý kašel a vysoká koronavirová horečka mohou předznamenat i komplikovaný zápal plic, kdy je nutná hospitalizace v nemocnici.