3 nejčastěji používaná vysvětlení pro koronavirus

koronavirus

Na první pohled se může jevit vysvětlení slova koronavirus složité. Měli bychom totiž vědět, že námi zažité, že koronavirus je roven Covidu-19, je mírně nepřesné. Celkem čtveřice virů byla v roce 2009 přiřazena do této skupiny (alfa, beta, gama a deltakoronavirus). Ke druhému z řady je často řazena nemoc SARS nebo MERS. I proto jsme do našeho článku zahrnuli hned 3 nejčastěji používaná vysvětlení pro koronavirus.

Koronavirus obecně

Koronavirus je označení rodu virů, které se mohou šířit vzduchem, kontaktem s kontaminovaným předmětem nebo tzv. orofekálně, tedy kontaktem se stolicí nebo hlenem nemocného. Jednotlivé druhy mohou způsobovat závažnější i méně závažná onemocnění lidí nebo zvířat. Významné a nebezpečné je i mezidruhové šíření.

• Například Betakoronavirus je původcem onemocnění SARS a MERS

Rok 2019 je pak zásadní, protože se v čínském Wu-chanu objevuje Covid-19, jehož původcem je též Betakoronavirus.

Koronavirus a Covid-19

Původcem epidemie Covid-19 je betakoronavirus, který se prvně objevuje v Číně na sklonku roku 2019. Jde o vysoce infekční onemocnění, které se zde objevilo díky novému typu koronaviru, který je označen jako SARS-CoV-2.

• 11.2. 2020 – WHO oficiálně uznala označení Covid-19
  • Na konci roku 2020 prodělalo onemocnění více než 85 milionů lidí

Ze zmíněného je viditelné, že Covid-19, tedy jeden z nejnovějších typů koronaviru je vysoce infekční a představuje nebezpečí pro celý svět.

Další vysvětlení koronaviru

Nejsnadnějším vysvětlením koronaviru je, že tento virus neexistuje. Přes všechny vědecké studie a zkoumání jsou mezi námi lidé, kteří „koronu“ popírají. My věříme, že mezi takové nepatříte.