Vše, co potřebujete vědět o teplotě a koronaviru

Vyšší teplota se při průběhu infekce nemocí covid-19 může objevit v různých hodnotách. Podle průběhu nemoci se pohybuje od normálních hodnot tělesné teploty až po horečky.

Zvýšená teplota patří k typickým příznakům nového typu koronaviru. V některých případech se nemusí projevit vůbec a většinou nastupuje až po několika dnech od doby, kdy k nákaze koronavirem došlo.

Normální tělesná teplota a koronavirus

U lidí infikovaných novým typem koronaviru začíná teplota stoupat až po několika dnech od nakažení. Stejně tak ostatní příznaky se obvykle projevují později.

Pokud máte normální teplotu, neměli jste žádný rizikový kontakt a stejně se u vás koronavirus potvrdí, patříte k takzvaným bezpříznakovým pacientům. Pociťujete-li na sobě typické příznaky koronaviru (jako je například nepřestávající suchý kašel) a teplotu stále nemáte, je i tak vhodné kontaktovat lékaře.

Zvýšená teplota při koronaviru

Se zvýšenou teplotou nad 37,5 ° C se potýká spousta pacientů, kteří se léčí s koronavirem. Znamená to, že tělo s virem bojuje a většinou není potřeba tuto teplotu srážet zábaly nebo léky.

Koronavirus s horečkami

Pokud máte podezření na to, že jste se onemocněním SARS-CoV-2 nakazili nebo máte toto onemocnění potvrzené a objeví se u vás neustávající horečky nad 39 ° C, je potřeba kontaktovat lékaře. Vysoké horečky, které trvají víc než dva dny, totiž patří k vážnějším komplikacím koronaviru.

Jak nejúčinněji měřit teplotu při koronaviru?

Normální teplota lidského těla se pohybuje od 36,5 do 37 ° C. Nejpřesnější jsou v současnosti digitální teploměry, které teplotu změří velmi rychle. Bezdotykové teploměry ve veřejných prostorech pomáhají určovat nakažené, u kterých se teplota zvýšila a patří k účinným způsobům odhalování lidí s aktivní infekcí.